昨日は久しぶりに合気道の朝稽古に行ってきました! I went to aikido training in the last morning.
朝6時半〜7時半ですm(__)m From 6:30 am. to 7:30. 道主が指導しておられるので行きたかったのですが朝起きられなくて苦労してましたm(__)m I wanted to go morning training, but I had a difficulty in get up very early in the morning. He said"You have more than 4 days training a week to improve your technique. three days is only maintain temporary skill." 曰く、 「週3日の稽古で現状維持、4日目から上達する」 地方の道場とか元から週2回とかなんでどうするんやろ... Locad aikido class is originally 2 days a week... 昨日は津軽三味線小山流の稽古でした。道南口説をやりましたが三味線はよされ節に似てますな。 電話で英語レッスン「デイリーコール」に来月に更新の電話をしたら、 「AERAEnglishを見て」と申し込みが何件かあったようです。 少しくらいディスカウントして... I called daily call(English lesson by phone) to sign up the next week, he said "Some new customer applied to read my Aera English Article." CAN YOU GIVE ME DISCOUNT!? LOL