アムネスティ 042.jpg 先週の日曜、 アムネスティのイベントで袴をはこうと 思い切り紐を引っ張ったら「ぶちっ!!」 When I pull the string of Hakama(skirt-like pants) at Amnesty Event last Sunday,the string broke.. 縫製が切れるなら分かるが紐が切れるなんて、、 一瞬「ふざけんな」と思いましたが It can't be helped that the sewing had broken,but string broke,, 急遽安全ピンで乗り越えました。 I got out of a pinch with an arming pin. その後は、紐からピラピラもびりびりとやぶれはじめました。 The lower part of the hakama separeted from string.. もらい物の袴だったから糸が弱かったのね、、 The string was weak, because it was the given hakama which was worn long time hakama. 着物の方の背縫いが破れたので そっちは自分で縫いましたが(短気な私には重労働) I sewed the back of the broken hakama by myself , but it was a hard labor because I have a hot temper. lol 着物普段着だった尺八の友達は ソーイングセット持ってたからなぁ、、 A friend of mine who wear Kimono everyday always brought sewing set.. 小学校の家庭科の時以来の裁縫でした。 最近はネットという便利なものがありますから 調べながら、、 途中でほつれたので 面倒になって「えぃっ!!」とやったら ビリっ と余計破れました。 めんどくさがりにはつらい服です。 It was the sewing since elementary school.. I sewed with checking on the Internet. I had a bad temper because the string got entangled . It is a troublesome wear..