eb2d715d.jpg今日は蕨市の病院で演奏でした。

蕨って意外に近いんですね、、最寄り駅から40分でした。


I peformed at hospital in Warabi, Saitama prefecture.

Warabi is not so far unexpectedly, 40 minutes from the nearest station.


今日のメニウ

ジングルベルby三味線

津軽じょんがら節

会津磐梯山(津軽三味線弾き歌い)

東京音頭(津軽三味線弾き歌い)

炭鉱節(津軽三味線弾き歌い)

黒田節(津軽三味線弾き歌い)

さくら(琴独奏)

赤とんぼ(琴独奏)

安里屋ゆんた(三線弾き歌い)

野球拳(津軽三味線弾き歌い)

津軽三味線分解パフォーマンス

唐船ドーイ(三線弾き歌い)

Today's program

Jingle Bell by shamisen
Tsugaru-jongara bushi (Tsugaru-jamisen)

Aidu Bandai San (Tsugaru-jamisen with song)
Tokyo ondo (Tsugaru-jamisen with song)
Tanko bushi (Tsugaru-jamisen with song)
Kuroda bushi (Tsugaru-jamisen with song)
Hikikomori (Tsugaru-jamisen with song)

Sakura (koto solo)
Aka Tombo(Koto solo)

Asatoya Yunta (sanshin with song)


Yakyu ken (Tsugaru-jamisen with song)
Tsugaru-jamisen dissolve performance

Toshin- doy (sanshin with song)




今日は年配の方が多いということで童謡や民謡中心に、、

皆さん口ずさんだり理事長先生が踊ってくださったり(笑)


やっぱり知ってる曲は強いわ〜

楽しんでいただけて何よりです☆

皆さんも笑顔でした♪



Today I play many traditional folk song and children's song because

there are many elderly.

Some peaople sung themselves, and the manager of the hospital danced. lol




アンコール をお願いされたのですが、、


やっぱり 斜影(笑)を弾きましたとさ。


I was asked encore, I play "Shaei" as usual. Yo ho ho!

胃腸病院だったので

It was a gastrointestinal hospital there,

I told one of the staff that I had an upset stomach,

胃の調子が最近悪くて、、等と話していると

「一回胃カメラ飲んでみたら!?」


She said
"You had better be checked by the gastric camera."

とのこと。


I went here as a shamisen player,but I was a close patient!!! Yo ho ho!

三味線弾きに行ったはずが患者になってたりして、、(汗)