一昨日はマイミクさんの

ろごすさんが主催するお茶会に

招いていただきました。

I was invited tea ceremony hosted by logos,my mixi.

I got acquainted with him on mixi first time ,

so Jiku( the picture at the alcove) was cartoon which talk about

Ueda Soko community in mixi.



ろごすさんと私は最初mixiで知り合いになったので、掛け軸にはmixiの上田宗箇コミュで話題になった
へうげものの絵(もちろん作者筆)がかかっているという
ニクイ演出。
へうげもの


ろごすさんが所属する宗和流と、

私の所属する上田宗箇流は 創始者が町人(千家は町人)
ではなく

武士であるという武家茶道つながりということで


Sowa school was founded by samurai warrior,
and my school was also founded by samurai,

so the traditional matchlock gun was shown.



種子島、、いやてつはう、、を
種子島

ろごすさんはお香の志野流もやってらっしゃるので


Logos also train Kodo (the way of insence)

志野棚

志野棚

お茶室に入ると軸には

When I entered a tea arbor, I saw the robster scroll picture on the alcove

which served on tea ceremony dishes.


懐石で出たイセエビ
エビ軸

がかかっていて思わずニンマリでした。


やっぱり茶道は心遣いや

もてなす心を感じますね(^^ゞ

お手伝いいただいた方もありがとうございましたm(__)m

月曜の夜は千葉の和食屋さんでの定期演奏ということで

三日連続で着物着ることになりました。、、


I found that in tea ceremony we enjoy the mind of hospitality and
consideration.

I play shamisen on the Japanese traditional food restraunt regularly
on Monday,

so I wear Kimono three straight days!






襦袢の替えがないのさ(核爆)

I don't have extra Juban(kimono's underwear)